130 km/h

Na cestama sirom Europe, a tako je i u ostatku svijeta, najveca dozvoljena brzina kojom se automobili mogu da krecu je ogranicena na 130 km/h.
Sigurno je da postoje bolji i losiji vozaci, oni sa vise i manje iskustva, ali ogranicenja brzine vaze za sve podjednako bez obzira ko se nalazio iza upravljaca automobila.
Kada kazemo da neki zakon vazi za sve podjednako onda nam se cini da je takav zakon dobar i ispravan, i da je u interesu cjelokupne zajednice, pri tome ne uzimamo u obzir razlicitosti svakog pojedinca i njegove sposobnosti ili nesposobnosti u odnosu na zakon.

Jer sigurno nije isto kada neko od 18 godina i bez iskustva vozi autoputom 130 km/h i neko ko vec iza sebe ima duge godine voznje i milion predjenih kilometara.
 
Medjutim, nemoguce je donositi zakone koji bi vazili za svakog pojedinca posebno  , u odnosu na njegove predispozicije i mogucnosti, ponasanje i karakter, a bilo bi posteno i ispravno.
Takvo sto covjek niti bilo koje drustvo nije u stanju da napravi i prepusteni smo znakovima pored puta i brojevima prema kojima moramo da se ponasamo i koji su zakon.

Mislim da je svako od nas, svaki vozac, visestruko prekrsio zakon o ogranicenju brzine u nadi da nece biti uhvacen i da nece morati da plati kaznu. To smo uradili svjesno jer gotovo svi ljudski zakoni su koncipirani tako da imamo priliku da ne budemo uhvaceni i kaznjeni, jednostavno nam se nudi da prekrsimo zakom bez kazne.

To je tako, jer ljudi kada donose zakone, dakle oni koji su zakonodavci, prvo gledaju svoj interes u odnosu na zakon koji treba donijeti pa tek onda interes zajednice na koji ce se pomenuti zakon odnositi i ako se ne mogu uskladiti ta dva pojma, politickog interesa i zajednice, onda su na snazi zakoni koje je gotovo nemoguce ispostovati u cjelosti i koji se svakodnevno krse, jer nam je ostavljena mogucnost za takvo sto zbog nekih drugih interesa koje mi obicni ljudi ne mozemo tako jasno da vidimo.

Ako je ogranicenje brzine 130 km/h zar onda nije jednostavnije donijeti zakon o tome da auta koja se proizvode ne smiju razvijati vecu brzinu od one koja je dopustena? Zasto se proizvode auta koja razvijaju duplo vece brzine od dopustenih?
Jednostavno pitanje na koje necete dobiti odgovor, osim mozda sto ce se neko sjetiti da u Njemackoj postoji par dionica na kojima nema ogranicenja brzine.

Tako je i sa gotovo svim ostalim zakonima koje donose ljudi, uvijek negdje postoje neke dionice koje mogu da opravdaju i da posluze kao razlog, opravdanje. Uvijek postoje crne rupe i zaobilaznice a covjek nije savrsen i grijesi, nekad namjerno, nekad iz interesa.

A pravda mora da negdje postoji, i ne za sve nas skupa, vec za svakog od nas ponaosob.

11 komentara

  1. ma da ti kazem, ja vala vozim uvijek 150/h i i to mi na nekim dionicama dodje haman pa sporo 🙂

    dok u gradu vozim po zakonu, cisto da ne ugrozim nekog pjesaka ili biciklistu, obzirom da ih ima skroz ludih.

    a istina je da nam je svima postavljena zamka, proizvedu auto kao sto si kazao sa duplo vecom mogucnoscu a onda nam zabrane to iskoristiti. ja mislim da je to sa predumisljajem, tako da bi mogla drzava kasirati obilato na kaznama.

  2. čime bi se momci hvalili/natjecali/da-ne-kažem-onaj-glagol da nema takvih automobila?

    i ja sam nebrojeno puta ulovljena u prebrzoj vožnji, no vrlo rijetko i službeno kažnjena…. uvijek se nekako snađem kroz priču i šalu, nerijetko i ispriku i obećanje da ću pazit nadalje… što se na koncu zaista i dešava… zaista si više ne dozvoljavam da budem ulovljena u prebrzoj vožnji.. shvatih da mi ne treba to 😀

  3. pa iskreno, do amg nisam jos dogurala, tek sam kod cla, iako je to haman pa u bobu 🙂

    medjutim, kik je kik.. ja ne volim automobile nesto posebno, i cesto idem na posao tramvajem, ali kad me ponese da se vozim i provozam, e onda je to voznja .. i to bas brza i luda.. pa ako padne i kazna, vrijedilo je 😀

  4. @Lovica
    To je prosto neminovno 🙂 A je li lose ili ne to tek saznamo kasnije 🙂

    @Ajni
    Hmmm, imas ti ukusa, bar kada su automobili u pitanju 🙂

    @gracijasalavida
    A mozda te i prepoznaju, iz novina i tako 🙂 Da si elokventna to ne sumnjamo 🙂

    @tragomkise
    Da, ukratno, to je i poenta moga posta 🙂

  5. Ja sam ko Nazif Gljiva,ne vozim,čitav zivot voze mene :))
    A ne razumijem se ni u ove automobile:)
    Jedne prilike sam bila u drustvu zena koje znaju sve marke automobila,kako im treba ova ili ona zastita.Ja sutim.
    Poznavajuci mene,jedna od njih upita:”Sta se smjeskas,sta ti je sad na um palo?
    Ma rekoh:”Ova auta u kojima se ja vozam,ne trebaju zastitu ,vec insanu treba zastita .”:)

Komentariši